Vanliga frågor

Vilka typer av kläder ni kan reparera eller ändra?

Vi reparera alla typer av kläder såsom exempelvis byxor, kavajer, jackor, dunjackor, skinn- och mockajackor, klänningar, kjolar, rockar och kappor m.m. Kontakta gärna oss vid ev. frågor om hur vi hanterar just ditt plagg.

 

Vilka hanterar mina plagg?

Arbetet och hanteringen av dina plagg utförs alltid av våra erfarna skräddare i vårt skrädderi och i vår butik på Stora Varvsgatan.

Vad har ni för garantier?

Vi har en garanti på 6 månader för de ändringar eller lagningar vi utför. Vi gör extra förstärkning för att lagningen ska bli slitstark. Garantin gäller bara den del som vi reparerat.

Hur och vem utför arbetet?

Våra noggrana skräddare och skomakare har mer än 35 års erfarenhet så att du som kund alltid kan vara trygg med att ditt plagg är i säkra händer. Arbetet utförs alltid i vår butik på stora Varvsgatan 9b Malmö. Våra anställda är fullt försäkrade via Fora.

Hur lång tid tar det att få tillbaka plagget?

Det tar det högst 14 dagar från det att vi mottagit ditt plagg till att du har det hos dig igen, lagat och klart!

Vilka betalalternativ erbjuder ni?

Vi erbjuder alltid Klarna eller Swish som betalningsalternativ. Ett kvitto kommer till er via e-post och när vi mottagit ditt plagg är din order under bearbetning. Om ni väljer betalningsalternativ faktura kommer ni att få er faktura via Klarna först när vi mottagit din försändelse.

Vi erbjuder dessutom följande betalningsalternativ:

  • Kort – kredit- eller debitkort (Visa, Mastercard, American Express)
  • Betala Direkt, signeras med Mobilt BankID.
  • Banköverföring via din internetbank.
  • Faktura 14 dagar (0 SEK i avgift).
  • Delbetala per månad eller betala i slutet av nästkommande månad.
  • Swish

Vilka olika fraktsätt finns det?

1. Med påse från Levino: Väljer du detta alternativ får du hem en påse från oss inom 5 dagar från den dag beställningen gjordes. Frakthandlingarna är klara och påklistrade, det enda du behöver göra är att fylla påsen med de plagg som du beställt ska repareras eller ändras och lämnar sedan in påsen till ett Postnord-ombud.

2. Utskrift: Väljer du detta alternativ skickar vi ut en länk till dig via e-post inom två dagar från den dag beställningen gjordes. I länken finns frakthandlingen som du skriver ut och kan tejpa på en valfri påse tillsammans med de plagg du beställt ska ändras eller lagas. Lämna sedan in påsen till ett Postnord-ombud.

3. Express: Väljer du Express får du en länk direkt för utskrift av en A4-fraktsedel i ditt bekräftningsmejl. Detta innebär också att ditt plagg hamnar före i kön och att du får plaggen tillbakaskickade till dig inom 6 dagar (ord. leveranstid är 10 dagar) från det att vi mottagit försändelsen. Men vi gör givetvis vårt yttersta för att kunna förkorta leveransen ytterligare.

10 dagars leverans Fri frakt över 750kr 6 mån garanti

Så funkar det!

Edit or remove this text inline or in the module Content settings. You can also style every aspect of this content in the module Design settings and even apply custom CSS to this text in the module Advanced settings.

0
    0
    Din varukorg
    Din varukorg är tomFortsätt shoppa
      Calculate Shipping
      Aktivera rabattkod